Svininfluensan

Enligt svensk media tror man att 22 manniskor smittats av svininfluensan i Thailand. Darav tva svenskar.


Enligt thailandsk media finns inga bestamda siffror. Vad man dock vet ar att en person redan dott i sjukdomen. I Hua Hin av alla stallen.

Skulle jag fa minsta indikation av feber blir det raka vagen till sjukhuset. Visst. Men det ar storre risk att jag skulle skulle forlora livet da jag passerar gatan utanfor mitt thailandska hem an att jag skulle fa fagelinfluensan. Det ar till och med storre risk att jag skulle forlora livet da jag passerar gatan utanfor mitt svenska hem.


Ta det lugnt dar hemma. Jag ar och kommer forbli frisk som en notkarna.








Det trillade precis in ett sms fran Nora i mobilen. Hon skrev att de tydligen sagt pa TV att personen som dog i Hua Hin inte dog pa grund av svininfluensan, utan pa grund av nagonting annat. Skont. Ingen anledning att oroa sig alls med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0