Klock-bingo

Igarkvall ringde Sukean och bad mig ta alla hennes klasser for dagen. Tydligen skulle hon vara borta ytterliggare en dag. Fick alltsa tre extra oforberedda klasser pa halsen. Det ar efter den typen av samtal da man bara kanner for att lagga sig i sangen och  sjunka genom madrassen. Helst till andra sidan jorden.

Men jag tog mig samman. Satt uppe sent och planerade infor olika typer av genomgangar.

Det slog mig att senast jag undervisade en av dessa klasser kunde de inte svara pa fragan om vad klockan var. En grundlig genomgang av klockan var alltsa nodvandig. Sedan passade jag pa att gora det lite roligare ocksa. Efter genomgangen fick alla elever mala nio klockor pa ett papper. Darefter ropade jag ut olika tider. Hade eleven tiden bland sina klockor, bockades denna klocka av. Den elev som lyckades bocka av tre i rad (lodratt, vagratt eller diagonalt) vann. Som bingo. Priset fick bli en klubba samt ara.

Med andra ord, det gick bra. Annu ett berg av oro har bestigits.


Egentligen ar det inte riktigt okej hur de andra engelskalararna lagger over en stor del av deras undervisning pa mig. Bara for att jag ar farang och genomgatt det svenska skolsystemet ar jag nagon slags expert i deras ogon.
Nar det galler Sukean ar det dock helt okej. Jag skulle aldrig kunna saga nej till henne med tanke pa vilket stod hon ar for mig har. Hon ar alltid den som hjalper mig da det krisar och sjalvklart ska jag da ocksa finnas dar for henne nar hon behover det.


Idag regnar det som tusan. Jag alskar regn i Thailand. Kanns nastan som hemma. I vanliga fall ar det skyfall i nagra fa minuter och darefter varmt igen. Men idag har regnet hallt i sig. Gatorna ar lugnare och folk kurar ihop sig tillsammans bakom stangda dorrar. Nastan som hemma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0