Farangdag och thailandsk humor

Thaimassage kursen var installd idag. Det ar tydligen nagon typ av "munkdag" har i Thailand. Ibland undrar jag om de bara hittar pa sadant sjalva for att ha en anledning att slippa jobba?
Hur som helst. Kursen ar flyttad till nasta helg istallet. Sa typiskt thai.

Istallet akte jag och Angie till Hua Hin for att leka faranger. Hua Hin ar sa bra. Tillrackligt nara Pranburi for att kunna ta sig dit latt och tillrackligt langt bort for att ingen dar ska veta vem jag ar.

Nagot jag lange faschinerats av ar thailandarnas humor. Thailand ar landet av leenden. Javisst. Men det behover faktiskt inte betyda att precis allt ar roligt. Men det gor det. Sa fort en thailandare inte vet hur den ska reagera, sa skrattar personen i fraga. Jag har konfronterat tva thailandare under min tid har. Bada gangerna har jag fatt ett osakra skratt till svar. For min del hor skratt och seriosa diskussioner inte riktigt ihop.
Hur som helst. TV'n ar min vardfamiljs basta van. Den ar standigt igang. Och alltid samma otroligt lojliga thailandska serier med ljudeffekter som "doiioiioii". Thailandarna behover inte fundera nar det ar ratt tid att skratta. Ljudeffekterna signalerar nar man ska tycka att det ar roligt. Och alltid skamt om dvarjar, morkhyade och ladyboys. Eller folk som ramlar eller skadar sig.

Nu sitter i alla fall jag och Angie pa Starbucks i Hua Hin. Jag alskar att aka hit och leka farang. Och jag alskar att dricka kaffe.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0