Ljusa dagar

Just nu gar allt sa bra har. Undervisningen ar kul, jag kommer bra overens med alla mina arbetskollegor, det ar svalare ute (i jamforelse med mars, april) och jag har ovanligt mycket energi. Kanske beror det pa att jag omedvetet uppskattar allt sa mycket mer nu nar mina dagar kvar i Thailand faktiskt gar att rakna.
Hela arbetsveckan har gatt battre an vantat. Jag trivs faktiskt valdigt bra i min roll har. Och jag alskar att undervisa.
Trodde aldrig att jag skulle saga det. Mina forsta veckor i Thailand kandes allting nast till hopplost. Men man klarar sa mycket mer an man tror. Och man behover faktiskt inte ta sig sjalva pa forst stort allvar alla ganger.

Nu har jag precis atit lunch pa restaurang med Angie. 25 bath = ca 6kr. Ungefar en tiondel av vad jag skulle behovt betala i Sverige.
Om en stund har jag min sista lektion for veckan. Helgen kommer fyllas med "Big Love"  med Angie,  bio i Hua Hin, umgange med fotbollslaget och familjen och kanske lite jogging. Maste ta tag i traningen snart. (standardfrasen)

Imorn ska jag pa kurs for att lara mig thai massage med! Ska bli spannande.



Morgonsamling

Sot tant som samlar pa ved fran skolomradet

Mina sma thaiflickor som alltid envisas med att leka i mitt rum.


 


Kommentarer
Postat av: Åke Hallström

Hej Linda



Ja, jag ser att det är en hel del du får uppleva.

Mina "äventyr" är annorlunda.



Tagit första turen med båten, brutit av en åra, lagat en cykel och planerat ett par kurser som jag ska ha i höst. Försökt få skrivaren att skriva ut men färgen har tagit slut och affärerna är stängda.

Så nu går jag ut i den ljusa vårkvällen istället.



Ha det så gott!



Åke



Fåglarna kvittrar, träd "bladar" och blommorna blommar. Det är riktigt vackert här nu.

2009-05-22 @ 19:34:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0