Fotboll, betyg och outlets

Lordagkvall var en trevlig kvall. Jag och familjen motte upp fotbollslaget vid pubben "The Moon" for att se matchen Man. United - Liverpool. Inte for att jag ar overdrivet fotbollsintresserad i vanliga fall, men hade verkligen kul igar. Min familj lever verkligen for Champions Leage. De alskar allt som har med europeisk fotboll att gora.

Idag var det skolavslutning pa skolan. Jag delade ut betygen till de klasser jag antligen lyckats betygsatta. Det svaraste betyget att satta var utan tvekan min vardbrorsas. Jag vet att han bar pa en otrolig intelligens och potential. Dock prioriterar han hellre tjejer, mopeder och polare fore skolbockerna. Ska forsoka att inte undervisa hans klass efter lovet, utan istallet byta bort den mot klassen over. Det blir bara jobbigt for oss bada annars. Omstallningen fran syster till larare och fran bror till elev ar bade stor och komplicerad.

Idag akte jag och tre av de manliga lararna till ett stort outlet-stalle i Hua Hin. Paminde valdigt mycket om "Free Port" forutom att jag aldrig lyckats hitta nagot jag velat ha dar. Har ville jag ha alltihop. Riktigt bra marken dessutom.
Den stora fragan ar dock vad jag ska med riktigt bra marken till pa landsbygden i Pranburi?
Blev i alla fall lite bra, anvandbara bas t-shirts, langa arbetskjolar och snygga underklader. Kvaliteten ar lite annan an den pa Hua Hins night market som man sager sa.



Min sota thaibror och "Jok" (jag har antligen lart mig vad han heter) pa fotbollskvall.

Ett helt uppslag i skoltidningen om mig. Inte illa.

Elevernas foraldrar var i skolan for att ta emot betygen

Outlet i Hua Hin

Mina shoppings-smakrad. Inte riktigt lika flashiga som Blondinbellas nya stylist kanske, men de ska inte underskattas for den sakens skull :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0