Regn

Idag ar den forsta dagen sen jag kom till Thailand som det regnar! Faktum ar att jag blev riktigt lycklig imorse nar jag horde ljudet av vattendroppar som slog mot taket. Jag insag att jag saknat det ljudet. Sedan gar ju inte heller regn i Thailand att jamfora med regn i Sverige. Har ar regnet en befrielse.

Pa tal om vader var jag med om nagot ganska roligt for nagra veckor sedan. Satt pa baksidan av vart hus i solen och laste en bok, i hopp om att bli lite brun. Forst kom lillsyrran Wun utspringade. Nar hon sag mig sitta i solen blev hon helt forskrackt. Hon ropade pa Kon ma som da kom ut och borjade prata thailandska med mig. For ovanlighetens skull lat hon lite uppjagad. Darefter (efter att ha konstaterat att jag inte forstod ett ord hon sa) ringde hon Sukien. Efter att ha bytt nagra ord pa telefon med henne, lamnade hon over luren till mig. Sukien i sin tur forklarade da hur farligt det ar att sola och vad som kan handa om man gor det. "Du kommer fa ont i huvudet, vatskebrist och du kan fa hudcancer. Dessutom forstor du din vackra, vita hud!"
Det mest ironiska av allt ar att de faktiskt har helt ratt. Det ar inte skont att pinas i solens stralar, man kan fa hudcancer och mer troligt huvudvark. Enligt thailandarna ar jag ju dessutom som alldra vackrast nar jag ar blek.

Darefter har jag inte gjort nagra fler tappra forsok att fa farg. Det far vanta till min och Fredrics semester om tva veckor istallet. Da ska det solas som aldrig forr!


Vart kok i regnet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0