Pinsamheter

Skamde ut mig rejalt igar. Tva ganger dessutom!
Mitt forsta grova misstag: Jag och Pan satt i bilen pa vag till Hua Hin och pratade om Sverige. Han berattade att hans larare i Kina hade talat om for hans mellanstadieklass att ingen behover vara fattig i Sverige. "I Sverige ger staten pengar till alla. Dar behover man inte arbeta."
Darefter kom vi in pa sno. Av nagon konstig anledning skulle jag demostrera hur man gor nar man "mular" nagon. Jag tog ena handen om Pans huvud och latsades trycka sno i ansiktet med den andra. Pan blev da stel i kroppen som en pinne och tomatrod i ansiktet.
Jag insag genast mitt misstag. I asien tar man inte pa varandras huvudet. Huvudet ar heligt och att ta en aldre person om hjassan ar nagot av det mest fornedrande man kan gora. Jag borjade famla omkring med orden."Oj, jag glomde helt bort att.. Ohh.. Forlat.."
Samtidigt visste jag lika val som Pan att ett forlat inte skulle gora nagonting battre.
Det hela ar jamforbart med att ta nagon mellan bena, eller att ta en kvinna pa brosten. Det ar precis lika kansligt. Aven om personen i fraga ber om ursakt efterat sa ar skadan redan skedd. Den antastade ar redan fornedrad.

Mitt andra grova misstag: Jag och Kelly satt pa stranden och pratade om vad som fick oss att flytta till Thailand, varpa jag klyftigt nog vraker ur mig " Jag behovde komma ifran Sverige for ett tag. Tiden var ratt for att aka. Det ar ju nu man ska gora sant har och inte nar man ar typ 30. Da ar det ju meningen att man ska gora vettigare saker, som att paborja familj med barn, skaffa fast jobb och fast boende. Da ar det ju for sent for att bara dra ivag sahar".
Sekunderna av tystnad som foljde sa mig att nagot av det jag sagt inte borde ha sagts.
"Jag ar 30" svarade Kelly och log.
An en gang detta famlande. "Forlat, jag visste inte.. ohh..". Jag maste dock forsvara mig med att jag trodde att Kelly var bra mycket yngre. I alla fall under 25 som jag och Angie. Men vad spelar det for roll? Jag hade fortfarande skamt ut mig som tusan. 

Staende ovationer for denna duktiga idiot.

Kommentarer
Postat av: Joline

Då lever du ju lite längre.. kommer du ihåg vår teori? =)massor med kramar!

2009-03-17 @ 09:32:26
Postat av: Louise

Din stackare! Vet precis hur dum man känner sig när man sagt något och det absolut inte går att ta tillbaka det hur gärna man än vill... Hoppas du inte tar illa upp men jag skrattade när du jämförde det med att ta någon mellan benen eller på brösten för det är ju först då man fattar hur illa det faktiskt är där. Snacka om kulturella skillnader! Han kommer nog över det, det är säkert inte RIKTIGT lika illa när en utlänning gör det fast å andra sidan när man tänker på jämförelsen igen...;) Nej då jag skojar bara!! De sa faktiskt på bussen till hotellet att om man vill förolämpa en thailändare så ska man ta honom på huvudet. Just att du skulle visa hur man mular någon också av alla saker:) Snart får du besök-härligt!! Kram kram

2009-03-17 @ 15:10:56
Postat av: Anonym

PS Du måste få pluspoäng för ditt underbara språk: Den antastade är redan förnedrad:);)

2009-03-17 @ 15:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0