Kungafamiljen

Innan jag akte till Thailand fick jag hora att det kunde vara bra att ha med sig en bild pa kungen. Thailandare alskar allt som har med monarki att gora.

Mycket riktigt fragade de redan forsta dagen jag kom hit hur var kung sag ut. Visade da tva bilder som jag kopt i en turistshop pa kungsportsplatsen nagra dagar innan jag lamnade Sverige. Darefter stoppade jag ner korten langst ner i byraladan.

I forrgar kom kon ma in i mitt rum och fragade om hon kunde fa se pa bilderna igen. Hon undrade varfor jag inte satt upp dem pa vaggen.

"Jag hittade ingen tejp" svarade jag och hoppades att hon skulle forsta ironin i mitt tonfall. Jag har ju trots allt forklarat tidigare att vi inte ar nagra overdrivna fan av kungen i Sverige. I alla fall inte i jamforelse med thailandarna.


Dock gick uppenbarligen den dar ironin inte riktigt gick fram.

Igarkvall nar jag kom hem fran annu en liten korttrip till Hua Hin hade kon ma kopt tejp och satt upp de kungliga fotografierna ovanfor min sang. Nu ar alltsa kungen, silvia och kungabarnen det forsta jag ser nar jag vaknar pa morgonen och det sista jag ser innan jag somnar. Tack


Kommentarer
Postat av: Louise

Hoppas du hållt dig uppdaterad nog att veta att prinsessan Victoria förlovat sig;) Det lyckades mamma se på en löpsedel redan medan vi var i Khao Lak:)

2009-03-18 @ 14:16:28
Postat av: Niels

HAHA

2009-03-18 @ 23:16:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0