Gebsopraijad

Festivalen "Gebsopraijad" (som gar ut pa hedra de bortglomda) forstsatter har i Pranburi. Gick upp tidigt i morse for att se fortsattningen av invigningen. Hogt uppsatta man, eller "big potatoes" (som Sukien kallar dem) hade samlats i var lilla stad for att visa sin uppskattning.
Det serveras gratis vegetarisk mat overallt, vilket ar valdigt bra for min del. Jag gillar vegetarisk mat och jag gillar nar det ar gratis. Bra combo.

Nu sitter jag hemma hos Angie och ater kex och lyssnar pa R&B. Angies hus ar lite som en fristad for mig. Vi kan stanga dorren fran den thailandska varlden och gora det dar vasterlandska sakerna som man inte uppskattar tillrackligt hemma. Lyssna pa bra musik, ata annat an thaimat, diskutera varldspolitik, lasa modemagasin och dricka vin.

Imorgon ska jag, Angie, Sukien och Pan till Prachuap Khiri Khans nationalpark. Finns tydligen underbara strander, grottor och berg dar.
Hoppas inte att det blir lika varmt som det ar idag bara. Sadana har dagar orkar man knappt vara utanfor dorren. Tack och lov for air condition!


Det rosa bandet ar kilometerlangder langt och stracker sig genom gatorna har. Det symboliserar evigt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0