Nunna 31 maj - 11 juni

Precis nar jag blivit klar med mitt kilometer langa inlagg och ar redo att trycka pa "Spara och publicera"- knappen, sa hanger sig datorn och alltsammans forsvinner.  Typiskt. Kanske var det lika bra det eftersom det inlagget mest handlade om allt som stor mig i min vardag just nu. Inget vidare roligt att lasa anda med andra ord.  Hur som helst, far skriva av mig all irritation en annan dag.

Igarkvall blev det annu en tempelvistelese. For nagra veckor sedan fick jag forfragan om jag vill prova pa att leva som nunna i ett tempel nagra provinser bort, mellan 31 maj och 11juni. Lamnade igar beskedet att jag har bestamt mig for att gora det. 
Far inte ha med mig nagra tillhorigheter dit alls utan det jag kommer behova finns pa plats (lakan att kla mig i, tval och sangklader). Dessutom far jag inte lov att yttra ett ord under dessa 12 dygn utan maste ga in i mig sjalv helt.  Det kommer nog bli det svaraste av allt, att inte fa lov att prata pa nastan tva veckor. Egentligen ar det ratt knappt eftersom jag varken ar buddhist, nagot vidare tystlaten och framforallt for rastlos for mitt eget basta. Men jag ar, som jag tidigare namnt, valdigt intresserad av buddhismen och jag ser verkligen det har som en utmaning. Troligtvis den storsta utmaningen jag nagonsin kommer utsatta mig sjalv for i mitt liv. Och tank vilken larorik upplevelse!
Oskar varnade dock mig for den har typen av utmaningar innan jag akte hit.
"Man kan bli galen av for mycket meditation Linda, sa akta dig!".
Jag ska gora mitt basta for att inte bli galen, jag lovar.


Vad allting ska krangla! Nu gar det inte ens att lagga upp bilder i bloggen! Hade tankt skriva ytterliggare ett inlagg om dagens handelser, men ger upp det.
Jag och datorn har seriosa problem i vart forhallande just nu. Parterapi nasta.






Har kommer bilderna till slut. Battre sent an aldrig.


Satter guldflingor pa symbolen for Buddhas fotavtryck. Ska tydligen bringa tur.

Enligt buddhismen slar en onskning in efter att man slatt i Buddhas heliga klockor tre ganger.


Kommentarer
Postat av: F

Du är rolig, du!!!!

2009-03-19 @ 19:50:58
Postat av: Kent å Solveig

Hej Du, läser var Du skriver, jag blir ängslig angående klostertiden, men den kanske blir en erfarenhet rikare.

Du verkar trivas där Du är och har många järn i elden, det har Du ju alltid haft.

Nu får Du snart besök av Fredrik, det blir väl kul

samtidigt som Ni får se er om.

Här är det som vanligt, händer mycket som tidigare,

hälsan är ok, vädret har varit bra ett tag, men nu skall det bli snö igen inklusive regn m.m.

men det är snart tid för båtarbete, hamnarbete-

fejja på husen, då är det vår.

Hälsningar

Moffa å Solveig



Lyckas till med allt Du gör, var rädd om Dig !!!

2009-03-21 @ 16:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0