Backpacking pa gang

Nu ar vaskorna packade och om en stund ska jag satta mig pa bussen mot Phuket. Ska mota upp Fredric imorn vid lunchtid for att sedan spendera tva veckor med honom langst de vackra kusterna. Vi ska backpacka runt och bara njuta av sol, varme, bad och av varandras sallskap.
Ska verkligen bli skont att uppleva den bild av Thailand som alla andra har. Den bild som inte inkluderar larar-moral eller att konstant tvingas prestera pa olika satt. Pa resande fot kommer jag bara vara en av alla andra "farangs", vilket gor att det inte finns nagra som helst forvantningar pa mitt agerande.
Kommer dessutom antligen fa prata svenska vilket jag borjat sakna otroligt mycket det senaste.


Som ni sakert redan observerat i min blogg, gar det valdigt mycket upp och ner har. Dalarna ar djupa och topparna ar skyhoga. Just nu alskar jag mitt liv har och jag har knappt nagon hemlangtan over huvud taget.
Fortfarande finns det stora delar av kulturen som far mig att ma daligt och som forhindrar mig fran att kunna vara mig sjalv. Men jag trivs, och det kanns verkligen som att varje dag jag spenderar har har betydelse.
Saknar dock sjalvklart er dar hemma valdigt mycket. Det gar inte att komma ifran.




Hejda for ett par veckor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0