Annu mer irritation

An en gang ar jag sadar irriterad att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vagen. Hade behovt prata av mig med nagon som forstar, men Angie ar inte hemma och klockan ar for lite for att kunna ringa hem.

Idag ska Viuw och hennes sex "Nice 2 meet U"-fanclub kompisar se pa ytterligare en mv inspelning i Pranburi. Jag var inte sugen pa att folja med eftersom jag har en massa jobb att bli klar med innan imorgon. Dock paverkades jag sjalvklart av deras besok anda. Igarikvall kom Viuw in i mitt rum och sa "Mina sex tjejkompisar ska sova har. Darfor bestamde vi att det ar battre om kon ma, kon pa och Wun sover i ditt rum, sa sover vi allesammans i deras eftersom det ar storre."

Forra gangen alla de tjejerna sov har fragade de i alla fall forst om det ar okej att de lanar mitt rum. Den har gangen tog de det bara forgivet.

Jag fick alltsa ligga pa golvet i foraldrarnas sovrum och lyssna till fjortistjejernas prat och flams fram till 2(!) pa natten. Bad dem vara tysta sakert ett tiotal ganger, men vad hjalpte det?

Pa morgonen tankte jag att jag i alla fall skulle kunna ta lite sovmorgon och aka till skolan vid 10 tiden, eftersom jag anda inte har nagra lektioner just nu. Blev dock vackt vid 6 av detta thai-flamsande igen. Hade aldrig kunnat somna om sa lange de var vakna, sa fick ta mig till skolan vid halv 8 tiden anda.


Bevisligen lyckades jag inte lika bra med det dar "familjesamtalet" som jag trodde. De respekterar fortfarande inte min integritet. Jag vill faktiskt sova i mitt rum och jag vill kunna gora det mer an  4 timmar, eftersom jag faktiskt har ett jobb att skota.

Det ar inte halsosamt att bli sahar irriterad. An sa lange har jag lyckats tygla mina kanslor over forvantan bra men en vacker dag kommer bagaren rinna over och jag kommer flippa ur totalt. Da kommer det inte bli roligt for nagon av oss.


Nu sitter jag alltsa har igen vid skrivbordet pa jobbet, med pasar under ogonen och en sprangande huvudvark, mer irriterad an jag kan minnas att jag varit i Thailand nagon gang (och da hor anda irritation har till vanligheten). Nagot kaffe finns det inte heller i den har ja*la stan.




Viuw. Hon kan vara varldens basta syster, men ocksa varldens mest respektlosa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0