Ny arbetsvecka

Helgen har passerat och en ny arbetsvecka vantar. Om tre dagar kommer Nora ner till Pranburi och halsar pa. Vi ska spendera tva natter hos min vardfamilj och darefter aka till Hua Hin for att fira midsommar. Glass och jordgubbar pa Swensens ar val det narmsta midsommarfirande vi kan komma. Men med svenskt umgange racker det gott och val.


Jag borjar kanna mig mer och mer hemma aven i Hua Hin. I lordags motte jag upp Marcus och Peter dar. Vi lyxade till det ordentligt med tva timmars thaimassage, en timmes fotmassage, lite shopping och en jattegod middag pa piren. Ett underbart avbrott fran verkligheten.

Sondagen spenderades till storsta delen pa internetcafet dar jag nu for tiden kommer vara tvungen att tillbringa mina kvallar da jag inte langre har min barbara kvar. Cafet hade faktiskt varit helt okej om det inte var for den hoga ljudnivan. Alla spelar krigsspel pa hogsta volym. Ibland undrar jag om manniskorna i detta land ar dova.

Har tidigare stallt mig den fragan da jag varit pa olika tillstallningar sa som tivoli och marknader. For att inte prata om kareokebussarna!


Innan jag akte till Suan Mokkh anmalde jag min vardbror till en engelskatavling. For att vara en 14arig thailandare ar min bror valdigt duktig och han borde darfor eggas ytterliggare. Speciellt med tanke pa att han har en formaga att slappa sig igenom skolgangen.

Jag la fram min ide till honom igarkvall och han blev val inte direkt overentusiastisk. Kon ma och kon pa daremot sken upp som tva solar.

Tavlingen kommer hallas den 29 juni. Da tiden ar knapp kommer det bli en hel del arbete de kommande veckorna, men jag har bestamt mig for att fa honom pa prispallen. Heja Waan!


Kommentarer
Postat av: Lillemor

Hej, gott att prata med dig idag igen, även fast det var lite svårt att höra din ljuva stämma:) puss

2009-06-14 @ 18:05:34
Postat av: Lena

Har du det bra girl?

Hur lång tid har du kvar i Thai nu?

2009-06-15 @ 07:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0