Thaidans

I ett svagt ogonblick tackade jag ja till att lara mig thaidans. Tankte att det kanske skulle vara bra att kunna da det hander med jamna mellanrum att man blir uppdragen pa scener vid olika typer av tillstallningar.
Hade min forsta lektion idag och jag maste saga att det ar bra mycket svarare an det ser ut! Sjalva stegen ar inga problem, men det ar de dar konstiga fingrarna som jag inte riktigt far till. Thailandare stretchar regelbundet fingrarna bakat for att fa dem vigare. For mig som agnat halva mitt liv at att stretcha varenda kroppstel forutom just fingrarna, sa var det ingen dans pa rosor direkt.

Imorn ar det "lararnas dag" pa skolan. Har inte riktigt begripit vad det hela handlar om. Vet bara att eleverna ska visa respekt for oss larare. Sa typiskt thai. Ar det inte battre att vi later eleverna ga pa sina lektioner sa att de faktiskt lar sig nagot istallet?
Det var vad jag sa senast da eleverna var lediga tva lektioner for att vice rektorn skulle ga igenom elevernas frisyrer (eleverna maste vara klippta i en viss elev-frisyr under terminerna). Som vanligt fick jag svaret "this is how we do it in Thailand".

Och nu ar midsommar raddad!
Efter en liten research lyckades jag hitta min favorit vastkustrestaurang - i Hua Hin!
Tror inte det kan bli mycket battre an sa har. Bokade bord for tva klockan 7. Med andra ord har vi nagra timmar efter skolan pa fredag att gora oss sommarfina innan det blir sommarvisor, snapps och sill!



Jag far nog ge upp min karriar som thaidansos

Kommentarer
Postat av: Louise

Hoppas ni får mysigt där det kan ju vara skoj med en riktig midsommar!! Även om man kanske föredrar en Singha framför en Päroncider för över hundra spänn;) Ha det så kul! Kram

2009-06-17 @ 08:36:41
Postat av: Anonym

Du ska ju gå en massagekurs, jag vill faktiskt få ut ngt av din vistelse därnere!!!

2009-06-17 @ 22:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0