King of pop


Har suttit med min barbara framfor Tv'n hela formiddagen. (Skulle ha lamnat ifran mig datorn for over en vecka sedan, men da ingen fragat efter den igen tanker jag fortsatta latsas som om jag "glomt" att den ska tillbaka). Channel V ar den enda kanalen vi har pa engelska. De har sant hyllningstv for Michael Jackson tva dagar i rad nu.

Jag tycker absolut att han ar vard att hyllas. Han ar en av tidernas absolut storsta musikgeni. Dock beter sig media nastan skrattretande forutsagbart ibland.

Senaste tio aren har Mickael malats ut som en patetisk, avdankad snuskgubbe.

Media har berattat for oss vad vi ska kanna da vi hor hans namn. Rykten har forstorats for att aven forstora kanslor. Kanslor saljer. Garna starka kanslor sa som avsky.

Men sa dor han. Da beratta media an en gang vad vi ska kanna. Denna gang karlek och sorg. Plotsligt ar de dar senaste tio aren glomda och forlatna och han forvandlas till den dar underbara, overmanniskan, som han en gang var. (Vart fanns denna karlek da han behovde den som mest?)

Det vi kanske borde ha i atanke ar att det ar media och vi, resten av varlden, som faktiskt dragit vart stra till stacken, vilket lett till hans dod. Jag vagar inte ens tanka pa vilken stress och press han maste utsatts for de senaste aren. Hur daligt han maste ha matt. Pa grund av  oss.

Jag hoppas att han fran andra sidan kan se att vi faktiskt alltid alskat honom innerst inne. Hyllningstvprogram, hyllningslatar och hyllningsradio ar val anda nu ett tydligt bevis for det.

Tack gode Gud for att man inte ar varldskandis.


 
Minns nar jag horde denna laten live. Det var pa den tiden da han fortfarande var respekterad som artist och manniska.

Kommentarer
Postat av: joline

så länge inte rykterna om honom är sanna vill säga, kan inte låta bli att tänka på hur sjukt det är om han faktsikt har förgripit sig på barn och världen lyfter honom till skyarna nu.. men visst var han en fantastisk musiker, så det är ju bara att hoppas på att han var oskyldig..

2009-06-27 @ 21:05:24
Postat av: Lina

Håller verkligen med dig!

2009-07-01 @ 14:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0