Tillfalligt nummer

Forsta gangen pa lange som jag sov i en riktig sang inatt. En sang med bra fjadring, fluffiga kuddar och ett riktigt tacke. Lyx! Sov som ett barn.

Nu sticker jag fran kon mas brors hus. Maste forst lamna tillbaka mobilen som jag lanat de senaste manaderna. Skulle det vara nagot kan ni alltsa inte langre na mig pa mitt vanliga thai nummer. Istallet kan ni na mig pa Noras telefon (+66876763906) fram till eftermiddagen den 23:e.  

Har tre natter kvar i Thailand nu. Som sagt, blandade kanslor.




Fick behalla mobilen som jag fatt lana av kon pa. Ni kan alltsa fortfarande na mig pa mitt gamla nr:
+66801127050

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Precis hittat din blogg och läst igenom hela på några timmar! Är imponerad av dig och det känns som om vi kan ha mycket gemensamt. Hör gärna av dig till mig! Många kramar från Rebecca

2009-08-07 @ 04:45:39
URL: http://rebeccaas.blogg.se/
Postat av: Pappa

Hej Linda - kom just på att jag inte kommenterat en sista gång i din Thailands blogg.



Tack för jättefin blogg under 6 månader.



Känns riktigt skönt att ha dig hemma igen!



Kram Pappa

2009-09-01 @ 23:05:16
Postat av: Rebecc

Linda, vill fortfarande få tag på dig! Maila mig gärna!



Rebecca

2009-10-15 @ 08:29:12
URL: http://rebeccaas.blogg.se/
Postat av: risplockareisthlm

Hittade din blogg idag, och har suttit hemma från skolan(sjuk)och läst igenom hela din blogg. Tack för att du dela med dig av resan. Du verkar vara grymt cool! önskar dig lycka :D

2010-01-20 @ 15:38:46
Postat av: Anonym

Hejsan Linda:)

Jag ska åka som utbytesstudent nästa år till Thailand, just nu är jag 15 men kommer vara 16 när jag åker.

Jag har bara en liten fråga: Måste man klippa av håret upp till öronen i den thailändska skolan?

Har nämligen sett det på några bilder, och jag är väldigt orolig för att jag ska bli tvingad att klippa av mitt hår där.

Väldigt tacksam för svar.

Kram

2010-03-10 @ 16:24:21
Postat av: Anonym

Hejsan Linda:)

Jag ska åka som utbytesstudent nästa år till Thailand, just nu är jag 15 men kommer vara 16 när jag åker.

Jag har bara en liten fråga: Måste man klippa av håret upp till öronen i den thailändska skolan?

Har nämligen sett det på några bilder, och jag är väldigt orolig för att jag ska bli tvingad att klippa av mitt hår där.

Väldigt tacksam för svar.

Kram

2010-03-10 @ 16:24:47
Postat av: Linda

Hej! Förlåt för att jag varit så seg på att svara. Kul att ni läst och uppskattat min blogg!



Till dig som skall vara utbytesstudent i Thailand. Är rädd för att du nog kommer vara tvungen att klippa av dig håret ja. De är väldigt strikta gällande elevernas klädsel och hår.

Dock ha de allra flesta thailändare en väldigt stor respekt för västerlänningar. Förklarar du att du gärna vill ha ditt hår kvar, kan ni kanske komma fram till någon typ av kompromiss (exempelvis att du sätter upp håret i knut varje dag).

Ett tips när du packar är att du tar med dig kläder som täcker axlar och knän.



Lycka till och hoppas att mitt svar kan vara till någon hjälp!

Mvh Linda

2010-05-17 @ 22:04:41
URL: http://thailife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0