Scoutdag och migran

Annu en cermoni som upptar storre delen av dagen. Denna gang nagon typ av scout relaterad tillstallning.
Det hela gar ut pa att hedra armen. Alla gar darfor runt i scoutklader och gor honnor till varandra.
Hade jag vetat att mina formiddagslektioner skulle vara installda skulle jag legat hemma i sangen vid det har laget. Och jag skulle definitivt inte suttit uppe fram till smatimmarna, med huvudvark, och forberett lektioner.

Igar kom min migran tillbaka. Senast jag hade migran var pa vag till flygplatsen da jag skulle till Thailand. Min migran foljer verkligen ett tydligt monster. I perioder da det ar for mycket runt omkring eller da jag ar stressad och pressad,  da hoppar den fram som gubben i ladan och forpestar min tillvaro.
Just nu ar det inte sarskilt varken stressad eller pressad. Det ar inte heller for mycket omkring mig. Jag har kolla pa mina lektioner och hinner med det jag ska. Dock har jag pa tok for mycket i huvudet. Vilket inte minst visat sig genom min daliga nattsomn den senaste veckan. Hur kommer mitt liv se ut till hosten? Vad kommer jag att plugga och vart kommer jag att bo? Boende och plugg ar anda tva grundpelare som jag just nu inte har nagon som helst aning om.
Jag forsoker intala mig att det fixar sig. Det har alltid gjort det tidigare, sa varfor skulle det bli annorlunda nu?

Om 23 dagar ska jag lamna Thailand. Det liv jag kampat for att bygga upp har med ny kultur, nytt sprak och ett nytt levnadssatt, det ska jag plotsligt bara lagga bakom mig. 3 veckor till - sen ar alltsammans over.





Bror som haller den roda flaggan

Kommentarer
Postat av: Anonym

vart någon stans i thailand är du ? :)

2009-07-01 @ 11:54:36
Postat av: Linda

Jag ar i provinsen "Prachuap Khiri Khan". Nagra mil fran Hua Hin i en liten stad som heter Pranburi.



Skriv garna vem som postar kommentarerna! =)

2009-07-01 @ 14:18:25
URL: http://thailife.blogg.se/
Postat av: Madde

är du bara där

eller brukar du typ åka till krabi eller nått sånt? :)

2009-07-01 @ 14:56:31
Postat av: Linda

Jag ar bara har just nu eftersom det ar har jag har mitt jobb. Har dock rest runt lite och bland annat varit i krabi :)

Hur sa? Jobbar du dar?

2009-07-01 @ 15:08:50
URL: http://thailife.blogg.se/
Postat av: Madde

kuul att jobba utomlands , jag har funderat på o börja göra de när jag gått ut gymnasiet :)



nee jag går fortfarande i skolan

men jag undra vilket du rekomendera mest

jag kom hem från thailand, krabi igår , o thailand e verkligen de bästa stället jag åkt till

saknar de redan jätte mycke :)

2009-07-01 @ 17:53:59
Postat av: Linda

Okej. Jo, jag tycker ocksa jattemkt om Thailand. Maste dock papeka att det ar en helt annan sak att leva i den thailandska kulturen och att bara vara har pa semester.

Jag jobbar for AFS. Ga in pa deras hemsida och hitta mer info.



Tycker absolut att du ska ta chansen efter gymnasiet. Det ar verkligen en upplevelse! =)

2009-07-02 @ 03:11:55
URL: http://thailife.blogg.se/
Postat av: Madde

joo men de förstår jag också att de blir anorlunda

men alla i thailand e så snälla o välkomnar en så bra o allt

de e nästan helt tvärtemot sverige

thailand e verkligen ett helt underbart land :)



vart ska du om 3 veckor ?

ska du inte jobba längre då i thailand ?

2009-07-02 @ 11:43:24
Postat av: Linda

Jo, jag ar ledsen over att behova saga det men pa turistomradena ar thailandare underbara for att de vill ha dina pengar. De ar inte alltid riktigt lika underbara om man blir en av dem.

Men jag haller med om att thaikulturen ar mycket mer oppen och valkomnande an var vasterlandska kultur.



Nej, om tre veckor flyttar jag tillbaka till sverige igen. Har bott har i 6 man da och det ar ganska lagom. Som sagt, kolla upp med afs om du ar intresserad. Har du mer fragar far du garna maila mig: [email protected]

2009-07-02 @ 13:56:49
URL: http://thailife.blogg.se/
Postat av: Madde

sålångt har jag ens inte tänkt att de va så

men nu när du säger de så låter de rätt rimligt

dom ger en ett bra intryck och gör så att man vill komma tillbaaka ,, de e bra för dom HAHA:)



aha , oj va länge du har vart där :)

hoppas du har haft de bra

2009-07-02 @ 14:03:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0