Pranburis tre faranglarare och mer svininfluensa-angest

Nu ar vi alla samlade. Jag, Angie och Maritza tillsammans med vara nya arbetskollegor - maskerna.
Det har nu bekraftats att Pranburi drabbats av tva svininfluensa fall. Fler influensaliknande fall har dessutom dykt upp som for tillfallet ligger under observation.
Vi pa the "english department" jobbar iaf pa som vanligt. Tre arbetsdagar kvar i min lararkarriar. Sedan atergar jag till att bli svensk student igen.


Det ganska roligt att jobba i mask. Dels for att man kanner sig lite som en CIA-agent pa viktigt uppdrag, men ocksa for att man blir pa sa gott humor nar man ser varann. Kan inte lata bli att skratta varje gang jag tittar mig sjalv i spegeln




Laste precis pa lopsedlarna att Chain, fran gruppen "Nice 2 meet U" som min vardsyrra hanger med, har fatt svininfluensan! Han var fullt frisk och har bra halsa. Anda lyckades han fa influensan.
Det har borjar faktiskt bli lite laskigt.


Chain och jag for nagra manader sedan


Vad som ar bade komiskt och skrammande ar att det dagligen star i thailandska tidningar om nya svininfluensa-fall. Samtidigt sager "Ministry of Public Health" (regeringen) att smittan inte spritt sig till Thailand an. Allt for att fa behalla turismen..

Kommentarer
Postat av: Nora

Vad fina ni ar! ;) Det har tycker jag ar lite smaroligt: "As there have been no reports of this disease in Thailand..." fran "website of Ministry of Public Health" :P Hahah, kanske ar det jag som har missuppfattat nat, men det kanns ju som att du har ratt nar du tidigare skrev om att forsoka lugna skramda turister.. ;) 3 dagar, ahhhh... :S

Ses om en vecka!

2009-07-14 @ 05:06:23
Postat av: Linda svarar:

Visst ar det lite smaroligt. Sager ratt mkt om hur Thailand fungerar. Jag la for ovrigt till lite om det langst ner nu.

Jisses Nora, nu ses vi igen om fem dagar - och da for sista gangen i detta land! (For den har gangen iaf)

2009-07-15 @ 04:18:54
URL: http://thailife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0