Monsun

Vadret har ar verkligen oforutsagbart. Pa morgonen, under scouttraningen, var det stralande sol. Det fina vadret holl i sig anda fram till 4 tiden pa eftermiddagen. Da slog det plotsligt om till storm. Himlen oppnade sig och regndropparna var sa stora att de gjorde ont pa kroppen. Stormen holl i sig i ca 3 timmar, vilket gjorde att vi inte kunde lamna jobbet forran vid 6 tiden.  Bara efter dessa tre timmar var skolgarden oversvammad. Det forvanar mig att thailandare aldrig funderat pa att bygga ett fungerande brunnsystem da de drabbas av oversvamningar under regnperioden varje ar.

Nar jag kom hem hade det regnat sa hart att vattnet gatt igenom taket i sportshopen. Vi var tvugna att lana hartorkar av grannarna for att torka fotbollstrojorna som hangt framme.


Det slog mig att faktiskt inte lagt upp sa manga bilder fran klassrummen. Anda ar det har jag spenderar storsta delen av min tid om dagarna. Har kommer iaf nagra bilder fran dagens lektioner.




Onsdagar undervisar jag i mitt favoritklassrum. Ett av fa klassrum pa skolan dar det finns tillrackligt med bankar och stolar till eleverna. Dessutom har de satt upp en ny white board vilket verkligen ar lyx!



Traden hade blast ner over gatorna

Oversvammad skolgard

Vart oversvammade kok. Nackdelen med att inte kunna laga mat inomhus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0