Mercy House

Resten av min lediga tid i Pranburi ar nu uppbokad av avskedsmiddagar.
Igar halsade jag, Angie, Maritza, Pee O och Sukien pa hos nagra av vara elever som bor pa barnhem. Barnhemmet kallas "the Mercy House" och drivs av en kristen stiftelse. Dar bor just nu ca 30 utsatta barn som forutom skolgangen aven saljer handarbete for att hjalpa till med den gemensamma ekonomin.
For tillfallet befinner sig barnhemmet, precis som resten av varlden, i en ekonomisk kris.
Eftersom jag fatt kontonummret dit, ar det bara att hora av er om det skulle vara nagon som kanner for att skanka nagra valbehovliga kronor. (Hundra kronor ar inte sarskilt mycket pengar for oss i vast. Det ar en fika pa stan. For dem ar det dock 400 bath, vilket de kan kopa mat till hela barnhemmet for.) Sjalv bidrog jag genom att kopa lite handarbete igar. Kopte jattefina kort som var malade av en kille utan varken hander eller fotter. Han ar verkligen fantastiskt begavad, trots att han har alla odds emot sig.
Efter att ha atit en mindre middag pa barnhemmet, akte vi vidare till Angies favoritrestaurang och at thailandska smaratter (nastan som tapas).

Efter skolan idag ska jag med adjan Lalin och adjan Tassane till Hua Hin for att kaka pizza. Jag haller tummarna for att jag ska kunna fa med mig Angie ocksa. Trots valviljan, ar jag inte jattesugen pa att sitta och lyssna pa thai en hel middag. Ar Angie med kan hon lattare oversatta det jag inte forstar.

.

Hantverks-shoppen

Min elev Moneytoo. Hon visar stolt upp sitt arbetsredskap - symaskinen

Killen som ar otroligt duktig pa att mala. Har stumpar till hander och fotter.


Angies favoritrestaurang

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0