Kvallsbrollop

Precis som begravningarna, varar de thailandska brollopen i flera dagar. Jag och min familj anlande vid 6 tiden till "the chines foundation" dar en brakmiddag vantade. Detta brollop var bra mycket mer pakostat an det forra thaibrollopet jag var pa. Min granne var nog den lyckligaste brudgum jag skadat och hans brud var sa otroligt vacker!
Hade en supertrevlig kvall med familjen och fotbollslaget. At god mat, drack mai thai och sjong thaisanger i timtal. Helt klart en kvall att minnas.

Idag ar det lordag igen. Vaknade redan vid 7 av att min lillasyster Wun kom hem fran Bangkok. Det forsta hon gjorde var att slanga sig i min sang. Efter att ha tittat pa thaibarnprogram och druckit "kaffe" (mjolkslask med kaffesmak) slangde jag pa mig joggingskorna och sprang nagra varv runt kvarteret.

Just nu trivs jag sa bra med allting har. Gor ont i hjartat att tanka pa att jag faktiskt bara har 19(!) dagar kvar pa detta underbara stalle med dessa underbara manniskor. For aven om jag manga ganger klagar och kastar skit over thaikulturen, sa kommer jag alltid ha en speciell karlek till detta land. "Faa" kommer leva kvar inom mig aven pa andra sidan jorden.




Kom ma skulle som vanligt envisas med att halla mig i handen sa fort jag lagt ner besticken. Nagot jag fortfarande efter 6 manader tycker kanns lite markligt. Att halla hand tillhor for mig forhallanden och inte mamma-barn relationer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0