Fullspackad fredag

Borjade dagen med tva formiddagsklasser. Darefter fick jag slanga i mig en tidig lunch for att sedan bege mig vidare till ett av Pranburis manga tempel. Det ar langhelg i Thailand nu och skolorna ar stangda fram till onsdag. Ledigheten invigdes med annu en cermoni, vilket gjorde att eftermiddagslektionerna uteblev.
Forstod som vanligt inte riktigt vad cermonin gick ut pa, men det hela hade fokus pa munkarna. De far tydligen inte lov att lamna templena de tre narmsta manaderna. (Nora hade dock fatt en annan forklaring till denna heliga dag, sa jag ar inte helt saker).
Efter att ha spenderat tva timmar i obekvama stallningar och lyssnat pa chanting som jag inte forstod ett ord utav, var det dags att bege sig hemat for att gora sig i ordning. Dock slog en regnskur till, lagom till min och Sukeans moppefard tillbaka till mitt hus.
Fick da stanna till tva ganger pa vagen for att lata de varsta skurarna passera.
Nu sitter jag iaf har, nyduschad och nysminkad. Att kanna sig sahar frasch i Thailand tillhor definitivt ovanligheten.
Om en stund ska vi bege oss vidare till min grannes brollop. Han har pratat om brollopet anda sedan min forsta manad har, sa det ska bli riktigt kul att fa tal del av denna stora dag i hans liv.



Eleverna i templet


Som vanligt blev det vandring tre varv runt byggnaden for att hedra Sanga, Buddha och Dammah.


Ovader pa gang

Vart forsta stopp hos en av lararna pa skolan

Vart andra stopp pa restaurangen i borjan av min gata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0