Framme

Forsta veckan i Bankok blev bara tva dagar. Vi gick igenom det mest grundlaggande i spraket och kulturen. Hotellet dar var helt underbart, med swimmingpool, gym, massageavdelning etc.
Alla deltagarna var dessutom supertrevliga!

Just nu ar det dock lite jobbigt. Har kommit hit till min stad Pranburi som ligger i provinsen Prachuap Khiri Khan. Pruachup K. K. ar alltsa ingen stad i sig sjalvt har jag precis lart mig.
Min vardfamilj kan ingen engelska alls i princip forutom min vardsyster som kan nagra ord. Egentligen ska hon studera i Bankok nu, men pa grund av magproblem har hon flyttat hem igen for tva mander. Jag ar verkligen jatteglad att hon finns hemma nu, annars hade jag inte haft nagon alls att prata med har.
Folk ar sa fruktansvart fattiga. Jag bor i en medelklassfamilj men vi saknar anda aricondition och dusch. Vi tvattar oss genom att halla vatten via en stor mugg fran en tunna. Toaletten saknar toapapper och ar ett slags hal i marken med plastlock runt. Vart jag an gar sa stirrar folk och pekar. Det ar bara att acceptera att jag aldrig kommer passa in har ordentligt.

Men folk ar valdigt trevliga. Jag har redan blivit medbjuden pa resor, olika camps och dylikt. Jag behover inte rora en fena eftersom folk ger mig saker och fixar saker for mig hela tiden. Forhoppningsvis ar det bara nu i borjan, for kan tanka mig att det kan bli lite jobbigt i langden.
Imorgon ska jag och min vardsyster till Bankok igen. Hon vill visa sin skola dar och vill att jag ska traffa hennes vanner som bor dar.

Jag langtar tills jobbet kommer igang sa att jag kanner att jag faktiskt gor nytta har.


Kommentarer
Postat av: fidde

Kul att prata med dig förut! verkar som du har det rätt så bra tycker jag. vi hörs. puss

2009-01-31 @ 17:39:17
Postat av: Anonym

2009-01-31 @ 19:55:03
Postat av: Mamma

Förstår om det blir en kulturkrock och att det kommer att ta lite tid att vänja sig. Tycker du är tuff som gör detta gumman. Skönt att höra ifrån dig. Kram mamma

2009-01-31 @ 19:58:13
Postat av: Tobbe

Lite sossigt att inte ha rinnande vatten....

Hoppas du har det bra. Vi saknar och tänker då dig

//Tobbe

2009-02-01 @ 10:03:50
Postat av: Joline

Du är cool tycker jag! Konstigt att du är så långt borta, inte så konstigt att du klarar dig så bra. Du om någon. Tänker mycket på dig här hemma! Massor med kramar från mig och lilla Moa (som inte är så liten för hon väger 8(!!)kg.)

2009-02-01 @ 17:18:30
Postat av: jennie&nancy

Hej lilla långa blonda linda!Vilken kulturkrock! men du verkar ju ha funnit dig till rätta ganska väl denna korta tid:)naturligtvis saknar vi dig redan här, riktigt kul att vi kan ha lite koll på dig på andra sidan jorden. Kramar Jennie & Nancy

2009-02-03 @ 09:53:13
Postat av: Jennie & Nancy

vi glömde ju äga att Marre undrar var du har tagit vägen:) ;)

2009-02-03 @ 09:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0