Vardag

Kanns som om jag borjat komma in lite mer i vardagen nu. Fortfarande mots jag dock av overraskningar ibland.
Som sent igarkvall nar jag och Viuw kom hem fran Hua Hin. Jag lag i min sang och laste nagon timme efter att de andra lagt sig. Nar jag seda gick ner och oppnade toalettdorren for att dusch och ga pa toa (eller ja, rattare sagt halla lite vatten over mig och kissa i halet) fick jag en liten chock. Dar inne satt tva stora (och stora ar da ingen overdrift) kackerlackor och en stor spindel pa golvet. Jag slangde igen dorren igen och stallde mig utanfor for att fundera ut hur jag skulle losa situationen. Ville inte vacka familjen for en san skitsak, men samtidigt behovde jag verkligen utratta mina behov.
Nar jag stod dar utanfor toaletten och funderade tittade jag av nagon anledning upp pa vaggen och pa taket, vilket jag inte borde ha gjort. Langst hela vaggen satt det sma grona odlor och en massa spindlar. Inga sma spindlar heller. Jag har tidigare noterat att vi har ett ganska stort mellanrum mellan vaggarna och taket pa vart hus, men jag har aldrig tankt pa vad det faktiskt innebar. Att det kommer in massvis med djur om natterna.
Jag kom iaf till slut pa den lysande iden att gora en lite tsunami vid toaletten. Tog nagra stora skopor vatten pa golvet tills djuren rann ner i halet. Darefter skyndade jag mig att gora det jag skulle samtidigt som jag i storsta mojliga man forsokte halla blicken ifran vaggarna.


Idag har vi i alla fall tagit det ratt lugnt. Jag och Viuw har hjalpt kon ma att laga mat. Imorn ar det en helig buddistisk dag sa da ska vi ga i templet hela dagen.

Hoppas allt ar bra med er alla dar hemma!


Nagra av vara kara husdjur

Wun med en korg pa huvudet och kon ma i vart kok som ocksa ar var tradgard. Det lilla huset som ser ut som en hundkojja i luften ar ett "spokhus" som alla thailandska tradgardar har. Dar bor de onda andarna, eller nat sant. Viuw var helt chockad over att inte vi har sadana sma hus i Sverige. - "Men vart tar era spoken vagen da?"

Jag och kon ma lagar middag. Notera det fina huset i bakgrunden. Klyftorna har ar gigantiska. Vi och grannarna precis bredvid oss bor extremt enkelt. Det finns dock manga har som bar samre an vi gor, i hyddor, och som knappt har mat for dagen. Mitt i smeten av enkla och riktigt enkla boenden ligger iaf detta lyxhus som man ser lite av har i bakgrunden. Som sagt, gigantiska klyftor.

"PartilleJohnny"-trenden har spridit sig enda till Thailand. Sahar ser i princip alla manliga programledare ut. 

Kommentarer
Postat av: mamma

Med tanke på hur du reagerar över getingar och spindlar hemma i Sverige så förstår jag att du tvingats flyttat "ribban" något....

(Köket ser ut att ha allt det behöver.) Du ser riktigt huslig ut gumman.... Kul att följa bloggen. /Kram Mamma

2009-02-08 @ 15:50:24
Postat av: Gabbi

Hejsan Linda. du verkar uppleva så mkt hela tiden både kul och mindre kul saker... Hoppas iaf att du inte blir sjuk mer och att din kropp vänjer sig, mat måste du äta för att orka och för att inte bli sjuk. Kramar från x-wilman =)

2009-02-08 @ 17:45:12
Postat av: mamma

2009-02-09 @ 22:05:19
Postat av: Mamma

Ooops - meddelandet gick iväg utan text ...(som det kan bli). Här kommer det: Hörde idag av Nancy att ödlorna är medhjälpare till att hålla borta mygg och ohyra. De mumsar på småkryp och annat.... Så inte helt av ondo - även om de är lite slibbiga att se på. Kanske känns det lite bättre när du hör detta. (Kanske vet du redan det??)Kramar / Mamma

2009-02-09 @ 22:08:39
Postat av: Åke Hallström

Hej Linda



Vilket äventyr och vilka nya utmaningar du ställs inför och klarar av!

Kackerlackor är inte min grej precis. Spindlar klarar jag bättre.

Det är roligt och intressant att läsa om dina upplevelser och ta del av dessa.

Är på väg till mina lärarstudenter-som var tidigare yrken är frisörer, fotografer, kockar, sevitörer, snickare osv- på Universitetet som står inför andra utmaningar och som snart ska ut och möta eleverna på de gymnasieskolor de är placerade på under sin så kallade verksamhetsförlagda del av utbildningen.

Till helgen hoppas jag på att få ge mig ut med vänner på fina skridskoisar i skärgården.



Kram från Åke i Stockholm



2009-02-13 @ 08:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0