Groupie

Ibland blir det inte riktigt som man tankt sig. Dagen borjade med att Viuw flog in i mitt rum och skrek: "har du inte gatt upp an? Vi ska aka till Hua Hin om en kvart!" Lite komiskt med tanke pa att vi inte ens bestamt nagon tid.
Fick allta hoppa over frukosten, skynda mig in i duschen och sedan springa till bussen. Viuws kusin ar ocksa ett stort fan av bandet "Nice 2 meet U" , sa hon foljde ocksa med. Planen var att se nar bandet spelar in en ny video pa Hua Hins strand. 
Jag har absolut ingenting emot Viuws kusin egentligen, men hade hoppats pa att bara jag och Viuw skulle aka. Nar det ar fler med pratas det bara thailandska och da hanger jag inte med alls. 
Val framme i Hua Hin visade det sig att bandet  inte alls skulle komma vid 11, vilket Viuw forst trott. De skulle komma vid 3. I vantan pa att klockan skulle ticka fram nagra timmar, gick vi i affarer, at lunch och motte upp Viuws van som tydligen ocksa skulle med och kolla pa inspelningen. Forsta timmarna forsokte jag verkligen anstranga mig for att vara trevlig och hanga med nagorlunda i samtalsamnena. Men med tre kacklande thailandare pa 17-18 ar tappar man tyvarr  latt sin energi efter ett tag. Vid halv 3 ringde ringde Viuw till en av killarna i bandet, som hon kanner lite halvt, for att fraga vart pa Hua Hins strand inspelingen skulle aga rum. Dagens andra overraskning blev da svaret att inspelingen inte alls skulle ske i Hua Hin, utan i var stad Pranburi! Efter timmar av vantan fick vi alltsa an en gang slanga oss pa bussen och aka hem igen.

Val framme i Pranburi var det faktiskt riktigt trevligt. Komiskt nog skulle videon inte spelas in idag, utan imorn. Men vi fick i alla fall en harlig eftermiddag med bandet dar vi badade, hade vattenkrig och lekte jage. Kandes som taget ur ett OC avsnitt - solnedgang, vacker strand och en massor med glada ungdomar.
Viuw hade glomt sin kamera hemma och fragade om hon kunde fa lana min, vilket hon sjalvklart fick med tanke pa hur mkt hon ger mig (bade matriellt och mentalt). Nar hon skulle bada gav hon kameran till sin kompis som hangde den runt sin hals. Kompisen maste lyckats tappa kameran i vattnet, for nar jag kom upp till stranden igen och fick tillbaka den var den genomblot och sjalvklart ocksa vattenskadad. Knapparna fungerar inte och skarmen ar inte i det skick den borde. An en gang kande jag humoret sjunka, men forsokte att inte visa det allt for mycket. Som tur ar gar det fortfarande att ta kort och att lagga in dem i datorn. Men det ar ocksa det enda som gar.
Far forsoka lamna in den nagonstans i borjan av nasta vecka for att se om det gar att atgarda.
Inatt ar kon ma och kon pa i Bangkok, sa Viuws fem tjejkompisar ska sova hos oss.
Vi ska upp tidigt imorn och aka till stranden for att se nar de spelar in videon. Blir med andra ord en riktig groupie-helg.

Bussen mellan Pranburi och Hua Hin. Bussen saknar for ovrig tidtabell. Den gar lite da och da.


Jag maste erkanna att jag faktiskt inte riktigt forstar storheten med de har killarna.


Viuws vanner

Kommentarer
Postat av: Eva Boix

Jättetrevlig blog, Linda! Bra gjort av dig! Ser fram emot fortsatt kul och intressant läsning med fina foton!

Eva

2009-02-21 @ 21:19:39
Postat av: elin

det är tyvärr rätt svårt det där med vattenskadade kameror, jag har viss erfarenhet! haha

2009-02-22 @ 12:11:36
Postat av: Mamma

Kameran, hmmm - (Inga kommentarer...) / Mamma

2009-02-22 @ 14:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0