Thailove

Jag kanner att jag pa senaste tiden gett Thailand och thailandarna mycket kritik genom att ha skrivit om likgiltighet, hakkors och vald. Maste dock an en gang poangtera att jag faktiskt trivs riktigt bra har! Sjalvklart finns det delar av kulturen som jag har valdigt svart for, men den storre delen av kulturen passar mig faktiskt riktigt bra.
Manniskorna ar oppna och glada och man ar alltid valkommen overallt. Har tar alla dagen som den kommer och ingen lever for framtiden, utan for idag.


Pa vagen hem fran skolan tog jag och Sukien vagen om nagra av Sukiens vanner som bor och arbetar i en marmelad/frukt/kex-fabrik. Kan inte pasta att det var nagon rask takt folk arbetade i har. Det arbete en person i Sverige gor pa en dag, gor fem personer i Thailand. Sen finns inte heller fenomenet utbrandhet har och stressrelaterade sjukdomar har de aldrig hort talas om.
Kopte i alla fall med mig en massa gott hem. Alltsammans tog dock slut sa fort det sattes pa bordet. Har ar ingen blyg. Ar man sugen, da ater man tills det ar slut.



Kommentarer
Postat av: Louise

Hej Linda!

Mycket spännande läsning här såg jag nu! Det råder inget tvivel om att du verkligen är långt borta och allt är väldigt annorlunda både till det sämre och bättre kanske... Nästa gång du köper med dig smarriga saker får du kanske vara lite svensk och hamstra på ditt rum så du har ett litet "godisförråd":) Nu är det inte många dagar kvar tills vi är i samma land som du det ska bli underbart!! Här är det kallt idag det var -8 imorse så det kanske hade hade varit skönt att vara lite klibbig;) Ha det så gott!! Kram

2009-02-17 @ 16:38:58
Postat av: Anonym

Förstår att du hamnar i situationer där du måste ha "poker-ansikte". Du är ju verkligen på andra sidan jorden med allt vad det innebär. Jag har skickat mail (receptet som du bad mig om). Kram / mamma

2009-02-17 @ 18:08:26
Postat av: Pappa

Skönt att höra att du har det bra, Linda.

Du kommer att ha enormt mycket intryck och minnen med dig hem efter sommaren.

Riktigt trevligt att läsa dina små berättelser på bloggen!

Stor kram Pappa

2009-02-17 @ 21:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0