Lang dag

Har varit i skolan fran 7.45 till 18.30 idag. Efter alla mina lektioner (som faktiskt gick riktigt bra idag!) var det lararmote pa skolan. Nar man suttit i det kokheta rummet i nastan 2 timmar och lyssnat pa en massa kackel pa thailandska, ar det faktiskt ratt skont att fa lamna skolan. Att jag gar pa skolans moten ar egentligen ratt meningslost. Forstar knappt nagonting av det folk sager. Det enda jag idag lyckades begripa var att vi tydligen ska pa skolresa till nagon o i mars.

Imorgon har jag bara fyra lektioner och efter det ska jag pa thaikurs. Nu maste jag snart knyta mig. Blir hamtad 07.15(!) imorn och ska vid den tiden garna vara pigg och frasch.

Just nu flyter verkligen allting pa precis som det ska. Jag trivs battre och battre har och kommer in mer och mer i kulturen for varje dag som gar. Jag har till och med borjat vanja mig nagot vid maten! Ni behover alltsa inte oroa er det minsta for mig dar hemma.  




Lararmotet. Sjalvklart var aven kungen pa plats (fotografiet langst fram till vanster). Jag har inte varit i manga rum i Thailand dar kungen inte finns. Till och med i templena finns det kungastatyer och kungamalningar.


Pa vagen hem mottes vi av denna skara mitt pa vagen.


Inte mycket fett pa dessa stackars varelser. Jag mar alltid lika daligt nar jag ser alla undernarda djur har.  Pa skolan har vi en hel del hundar som inte ar i basta skick. Men de har inte samma syn pa djur har som vi har hemma. De ar antingen foda eller skadedjur. Nar jag visade en bild pa mig nar jag ligger med min vovve Sara i famnen, kollade de lite konstigt pa mig. Har skulle man aldrig ta upp en hund i knat.


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej Linda!

Härligt att höra att du börjar komma in i allt och trivs!! Det blir nog så när den första chocken lagt sig;) Ha det nu så jätte bra och hoppas du lär dig riktigt mycket thailändska den närmaste tiden:) Nu är det inte många dagar tills vi åker bara 8 dagar kvar!! Ha det så bra och ta hand om dig!! Kram

2009-02-12 @ 10:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0