Alla hjartans dag

Trodde inte att "alla hjartans dag" firades i Thailand. Men det gor det tydligen. Fotbollslaget hade lagt ihop till en ros, en elefantvaska och en cornetto glass till mig. Valdigt gulligt faktiskt!
Idag uppgraderades tva munkar i "fisk-templet". Det hade darfor anordnats en tillstallning med meditation, musik och gratis mat. Nar jag gick in i templet fick jag till min forvaning syn pa en vit vastelandsk man. Ar valdigt sallan man ser vita har, och aven om det later lojligt sa blir jag faktiskt valdigt glad nar det hander. En som jag!
Det drojde inte lange forran hans fru, som var thailandska, kom fram till mig och borjade prata. Hon berattade att hon, hennes man och deras 9 barn bor i Florida men att de ar har i Pranburi nu for att halsa pa gamla slaktingar.
Familjen skankte tydligen aven mycket pengar till detta tempel, och de var darfor dar for att tacka munkarna for att pengarna anvandes till ratt andamal. Hon bjod hem mig och Sukien pa middag nasta vecka sa att vi skulle kunna traffa hela hennes familj. Hon var speciellt angelagen om att jag skulle traffa hennes son. Far se hur det blir med den saken. Gar jag dit tanker jag bara prata om Fredric hela tiden, for att de ska forsta vinkeln.

Imorn ar det en stor dag for min familj. Det ar invigning av den nya shopen och vi ska anordna en riktig cermoni med 9 munkar pa besok. Nar dessa munkar anda ar pa plats ska vi passa pa att inviga vart nya "spok hus" eller "spirit house" som det ocksa kallas.

Mina valentine gavor!

"Fisk-templet"


Den vasterlandska mannen och hans van. Hans van ar tydligen en av Thailands mest kanda sangare! Nar Sukien sag att det var han viskade hon " du maste ta ett kort pa honom, det har ar stort!"


Munken delar ut bocker och lycko-amuletter. Fick for ovrigt lara mig idag att munkar och nunnor inte far lov att ens rora vid det motsatta konet.


Nunnor


Templet kallas "fiske-templet" pa grund av en stor damm som stracker sig runt hela byggnaden. I denna damm simmar tusentals fiskar. Det kryllar verkligen av dem vilket gor det hela pa gransen till ackligt.


For 10 batch kan man kopa en pase fiskmat for att mata fiskarna.


Pa vagen hem tog vi vagen om marknaden for att kopa frukt och kott. Men hur sugen blir man pa att ata kott nar man ser det har?

Hoppas ni alla har en jatte fin alla hjartans dag! Saknar er dar hemma lite extra denna dag. Speciellt Fredric saklart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0