Sjuk

Tack for alla varmande kommentarer och meddelanden. De behovs verkligen just nu.

Natten till igar var nog den jobbigaste natten jag varit med om. Vaknade av att jag tyckte att mitt 35gradiga rum kandes iskallt. Nar jag stallde mig upp var jag helt vinglig och jatteyr, och jag hade jatteont i min hogra lunga nar jag andades. Jag gick ner for att forklara for min vardsyster att jag var sjuk men hon forstod ingenting. Hon forstod inte ens nar jag visade henne termometern jag anvant som i sin tur visade 39.4 graders feber. Hon hade aldrig sett en termometer tidigare. Jag gick upp till mitt rum igen och forsokte sova, men rummet snurrade och jag madde jatteilla. Darefter spydde jag tills jag inte langre hade nagot att spy upp.
Har nog aldrig kanns mig sa liten och ynklig som nar jag satt dar pa golvet och spydde genom "toaletten" (halet i marken). Jag ville ringa min adwiser men kunde inte gora det eftersom klockan var mitt i natten och hon skulle ha lektioner dagen efter.

Morgonen darpa, alltsa igar morgon kom hon iaf hem till mig. Bade hon och kon ma (som jag kallar min vardmamma) tog ledigt fran sina jobb for att folja med mig till kliniken i narheten. Bade kliniken jag kom till och doktorn som hjalpte mig kandes valdigt oserios. Man gick in i hans vardagsrum dar han hade lite sjukhusverktyg, sedan lyssnade han pa min lunga och kollade mig i halsen och stallde darefter sin diagnos. Jag forstod inte riktigt vad han menade, men han forklarade iaf for min adwiser att jag har en forkylning som satt sig pa lungan och gjort musklerna runt lungan inflammerade. Jag fick piller mot min hoga feber, mot min forkylning och anti-inflammerande for musklerna runt lungan.
Nar jag kom hem borjade jag ma illa igen och slogs av en plotslig magsjuka utan dess like. Sa fort jag at nagonting gick det bara ratt igenom. Jag fick alltsa ta mig till kliniken an en gang for att fraga om det ar okej att blanda de piller jag redan ater tillsammans med dimor eller nagot annat forstoppande. Han skrev ut ytterliggare piller till mig for magen. De har faktiskt hjalpt och idag mar jag redan battre med bade magen, febern, lungan och illamandet.

Det ar verkligen jobbigare har an jag kunde forestalla mig. Jag och min adwiser pratade lite om vad det ar som gjort mig sjuk. Jag tror det ar en kombination av manga saker. Att ha kommit hit ar en chock bade psykiskt och fysiskt. Det ar en helt annan bakteriekultur i maten och vattnet, och varmen ar fruktansvard. Min familj bryr sig sa mkt om mig att de tanker installera air condition i mitt rum nu sa att jag inte ska bli sjuk igen. Dessutom har de bett mig skriva en lista pa vad vi brukar ata i Sverige sa att de kan kopa detta till mig. De har namligen noterat att jag inte ater sa mkt. Jag vet faktiskt inte vad det beror pa men jag kan bara inte ata. Hemma i Sverige ar jag verkligen inte petig med vad jag stoppar i mig. Men har smakar allt verkligen jatteackligt. Thai-mat i Thailand ar INTE Thai-mat i Sverige. De ar sa manga nya konstiga dofter och smaker och for de mesta gor det mig latt illamaende.
Nar jag skulle ga till jobbet forsta dagen stallde det fram en stor fisk med huvudet och allt kvar som frukost. Det ar inte direkt det man kanner for kl 7 pa morgonen.  

Vad ar det har tillexempel? Nagon typ av grot med fisk och agg i. Det ar ju inte direkt sa att det vattsas i munnen.

Jag har sa mkt jag vill skriva for det hander verkligen sjuka saker hela tiden, men har inte mer tid just nu.
Langtar sa mkt till Fredric kommer och vi kan aka till finare omraden som har duschar, god mat, toaletter och riktiga sangar.

Kommentarer
Postat av: Louise

En hel fisk till frukost och den här gröten kan nog göra vem som helst illamående och dålig...herregud! Snacka om kulturkrock/chock!! Håll ut, det kan nog bara bli bättre:)

2009-02-05 @ 14:21:03
Postat av: Sara

Maten ser jätte äcklig ut!!!! förstår att du inte vill äta....men du måste äta förstår du väl..Linda jag blir orolig när jag läser detta. Är det bättre nu? KOM hem om det inte blir bra! PUSS och KRAM tänker på dig i vild marken.

2009-02-06 @ 23:04:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0