Arbete

Nar jag gick igenom gammalt arbete som eleverna gjort, hittade jag uppsatser som de skrivit for ca 1,5 arsedan. De handlade om en larare som da var ny pa skolan. De hade intervjuat henne och skrev sedan utifran sina fragar en text om hur hon ar som person, vad hon har for intressen osv. Jag kom da pa att jag faktiskt ocksa kan gora nagot liknande med klasserna 2/1 och 5/1 for att jamfora med deras gamla arbeten och se hur de utvecklats sedan dess.
Jag gav dem en halv lektion for att forbereda fragor om mig och om Sverige. Pa sa vis lar de dels kanna mig battre och far ocksa reda pa hur det ar pa andra sidan jorden. De ar valdigt daliga pa att prata engelska och deras uttalt ar vardelost. Darfor tror jag att ovningar dar de tvingas racka upp handen och stalla fragor ar bra for dem. Jag sa att jag skulle ge dem extrapoang om de stallde manga fragor, vilket saklart motiverade dem lite extra.

Nu har de iaf skrivit dessa uppsattser och jag har 80(!) texter att ratta och betygsatta. Jag ska dessutom forsoka jamfora dem med vad de skrev for 1,5 arsedan for att fa en bild av deras utveckling. Ska jobba pa sa mycket jag kan idag sa att jag slipper sitta med det har i helgen. Det ska helst vara klart till pa mandag.



I detta klassrum finns inga stolar och inga riktiga bord. Men eleverna ar vana vid att sitta pa golvet sa det ar faktiskt inget storre problem.

80 uppsattser!



Tydligen har jag en hemlig beundrare pa skolan.

Kommentarer
Postat av: elin

"teacher Linda Odenman"

det är ganska coolt ändå. vet de att du är very famous in sweden?

2009-02-13 @ 12:31:55
Postat av: Mamma

Det verkar som om du har mycket att läsa igenom...jobba på tjejen... Så härligt att höra din röst igår... Kram /Mamma

2009-02-13 @ 20:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0