Drommen om den vita mannen

Da ar man an en gang tillbaka i Pranburi. Dagarna med Tommy i Hua Hin var klockrena! Jag behovde lite svenskt umgange, vattenkrig och europeisk mat for att komma over angesten over att lamna paradisstranderna och Fredric.
Var dessutom otroligt roligt att fa visa Tommy mitt liv i Pranburi med allt vad det innebar. Kandes lite som att sammanfora tva olika varldar. Vilket det pa ett satt ocksa var.

Eftersom det inte varit accepterat att ta hem en killkompis till huset over natten, presenterade jag Tommy som "min kusin". Nar Viuw fick hora talas om att en vit slakting till mig, som dessutom tillhor det manliga konet, befann sig i familjens hus slangde hon sig tydligen pa bussen fran Bangkok for att fa se en skymt av honom. Dock hade vi redan kommit fram till Hua Hin nar hon anlande.
Det ar markigt det dar. Hade min "kusin" varit mulatt ar jag saker pa att uppstandelsen inte blivit lika stor. Men drommen om den vita mannen ar i Thailand ett faktum.

Kanske ar det pa grund av just denna drom som sexindustrin blomstrar kring thailandsk exploaterade kuster. Jag har funderar mycket kring hur "Bangla Road" i Phatong kunnat vaxa fram i just detta land. Med tanke pa thailandarnas strikta kultur och framforallt harda syn pa moral, ar det ratt otroligt att Thailand lyckats etablera en motsvarighet till Amsterdams "red light district". Jag maste arligt saga att jag aldrig sett nagot liknande.
Langst hela Bangla stod prostituerade uppradade langst tratuarkanterna, musiken danade fran strippklubbarna och gatuforsaljare salde sexrelaterade prylar. Medelalders vita man hand i hand med unga thailandskor var snarare en regel an ett undantag. Jag hade valdigt svart for den fysiska kontakt mellan manga av dessa par. Jag vet att thailandska kvinnor vanligtvis aldrig pussar sin partner pa munnen framfor andra. Detta anses i deras kultur vara extremt intimt och privat. Sukean beskrev en gang att en puss pa munnen "in public" i Thailand, ar samma sak som en officiell sexakt pa ett bord "in pubic" i Europa. Pa Bangla pussades det dock hej vilt, vilket ar annu ett bevis pa hur langt de thailandska kvinnorna ar villiga att stracka sig for att hitta vita pojkvanner.
Manga thailandare gick ocksa runt med nerdrogade djur sa som apor och odlor. De ville att man skulle ta kort med djuren for att darefter ta betalt for bilderna. Att de prostituerade saljer sig ar (trots att det ar tragiskt) deras val. Att djur som hor hemma i det fria tvingas bli runtforda i denna miljo ar dock inte deras val.

Hur som helst. Allt detta spektakel (till stor del) pa grund av en drom om den rika, vita mannen. Eller kanske rattare sagt, drommen om den tillgivna, exotiska thailandska kvinnan?



Kommentarer
Postat av: Joline

tänkte bara på att det är ju ändå männen som är berädda på att lägga massor med pengar för att uppleva drömmen om den thailändska kvinnan som gör "att sexindustrin blomstrar" i thailand. Det är ju ändå han som reser runt halva jorden med pengar i handen som verkligen har ett val i denna fråga..



Längtar efter dig! Massor med kramar =)

2009-04-15 @ 20:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0