Pa pa-A's kontor

Som sagt, det ar omojligt att planera nagonting. Tanken var att jag vid det har laget skulle sitta pa en buss pa vag till Bangkok. Istallet befinner jag mig fortfarande i Pranburi bakom min barbara skarm. AFS var inte sa fortjusta i att jag ska bege mig ut pa annu en resa. Fick darfor faxa over lite olika papper med underskrifter fran min worksite, adviser och vardfamilj som bevis pa att de anser att det ar okej. Varfor skulle det inte vara okej?
Mina elever har lov och det ar knappast sa att jag missar nagonting i Pranburi just nu anda. Visst ar det tryggt att arbeta for en organisation som AFS dar allting gar ratt till. Dock ar det lite val tryckt ibland. Allt maste finnas pa papper och vid resa ska dar finnas en reseplan, fasta datum och godkannande.
Maste val dock erkanna att jag pa ett satt kan forsta det. Speciellt med tanke pa hur den politiska situationen i landet ser ut just nu.

Hur som helst. Satt pa skolgarden och anvande mig av lite tradlost internet da pa-A kom fram till mig och fragade om jag inte hellre vill sitta pa hans kontor dar det finns aircondition. Sjalvklart tackar jag inte nej till lite svalkande luft.
Nu sitter vi alltsa har inne tillsammans. Jag och pa-A och "latsasarbetar". Jag surfar pa youtube och han gor sakert nagot liknande vid hans dator pa andra sidan skrivbordet.
For en stund sedan fragade han om jag inte ville ha mig en wiskey, "For the health?". Vet inte varfor det skulle vara halsosamt att halla i sig en alkoholhaltig dryck innan 12 en skallande het dag?
Dessutom ar det val han av alla som ar sa noga med att man som adjan inte dricker alkohol. Att man istallet agerar forebild i alla lagen.
Thailand maste verkligen vara landet av dubbelmoral.



Klassiska youtube-klipp


 

Kommentarer
Postat av: Bror

Även Thailändarna lär väl uppskatta en bäckström-nervös :)

2009-04-25 @ 12:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0