Tre saker ni formodligen inte visste om thailandare


  1. Thailandare pussas inte med munnen utan med nasan. Munnen ar extremt intim, och istallet anvander de nasan och "luktar" pa varandra. Oftast sniffar de in varandras kinder, vilket ser ganska gulligt ut.
  2. I Thailand ar det oerhort ackligt och ouppfostrat att snyta sig bland folk. Istallet sparar thailandarna ut en lillfingernagel som de sedan anvander for att peta sig i nasan med. Att peta sig i nasan bland folk ar namligen helt okej.
  3. For att hedra kungen klar sig thailandarna i speciella farget pa mandagar och tisdagar. (Detta ar absolut inget maste for mig som ar farang). Pa mandagar bar alla gult, eftersom han foddes pa en mandag och gul ar hans favoritfarg. Pa tisdagar bar alla rosa for att onska kungen god halsa. Har aldrig riktigt fatt forklarat for mig vad rosa har med god halsa att gora. Pa varje skola finns aven sarskilda bestammelser som sager vilken farg man bor bara pa veckans resterande dagar.

Kommentarer
Postat av: Louise

Nagelgrejen känns hyfsat vidrig! Jag ryser bara jag tänker på det-yuk!!!

2009-04-20 @ 11:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0