Ut pa resande fot

Det ar verkligen en omojlighet att forsoka planera nagot med thailandare. Verkligen en omojlighet! 
Idag kom kon ma och sa att det kanske inte alls ar pa lordag de ska till det dar templet i narheten av Ayuthaya (vilket vi bestamde efter en hel del velande). Istallet aker det nagon gang nasta vecka. Varfor ar det sa svart att bara satta ett datum och sedan aka pa just det datumet? Orkar inte vanta ytterliggare flera dagar pa att deras resa kanske blir av. Har darfor beslutat mig for  att aka redan imorgon.
Ska mota upp Nora i Bangkok och sedan aka vidare hem till henne for att packa hennes bag. Darefter beger vi oss ut pa oarna.
Ska bli skont med lite resande i allmanhet, och med en svensk medresenar i synnerhet.

Har lyckats forlanga mitt visum idag med. Kan tanka mig att den processen hade varit bra mycket mer komplicerad utan AFS's hjalp med forberedelserna av alla papper. 
Sukean och adjan Saboo hade lanat skolans bil for att kunna kora mig till migrationsverket i Hua Hin. Pa vagen hem blev det an en gang lite tempelvistelser. 

Idag kom forsta regnskuren over Pranburi for i ar. Regnet holl endast i sig i nagra fa minuter, men under dessa minuter oste det verkligen ner. Efterat kandes luften mycket svalare och lattare att andas.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0