Thailandsmamma

Jag trodde att det var tid for regnperioden att dra igang i slutet av april. Dock har det tyvarr hittills inte regnat en droppe over Pranburi. Nar jag kom hit och forst beklagade mig over  varmen, fick jag svaret: "Vanta tills april, da kan du klaga".
Idag forstar jag vad de menar. Nar jag kom hem efter nagon timme pa marknaden visade termometern i mitt rum 39 grader. Tack och lov for air condition!

Har haft en ganska mysig dag anda. Borjade med sen frukost med kon ma pa en restaurang inte lang ifran vart hus.
Som vanligt traffade vi pa folk som kon ma kanner och som vanligt presenterade hon mig som sin dotter. Fick samma hojda ogonbryn till svar som vanligt.

Jag har borjat vanja mig vid det dar med att vara en del av familjen. Pa riktigt. Liknande scenario idag da jag skulle betala bilden till min visum forlangning.
Jag gar fram till disken och tar upp min planbok varpa kon ma sager:
"Nej, din mamma betalar."
Min mamma ar i Sverige, tanker jag. Darefter tar kon Ma upp planboken och stracker fram sin hundring.

Har valdigt svart att tro att om mamma och pappa i Sverige (mot all formodan) skulle ha en kvinnlig inneboende, hade presenterat henne som sin dotter. Det skulle aldrig komma pa fraga. Pa samma satt som att det aldrig skulle komma pa fraga att jag skulle fa kalla mina vardforaldrar har for "What" eller "Oij". Har ar det kon ma och kon pa som galler. Mamma och pappa.


Kommentarer
Postat av: F

sluta krydda. På fritidsresors hemsida står det att det är 32 grader i Hua Hin, och tror mer på det än dig. ;) Stekig Kon ma verkar vara iaf!

2009-04-21 @ 22:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0